
1
שנה חלפה מאז הבלחתי הראשונה כאן ברשימות. הרשימה הראשונה שעלתה אל בימת האתר, השלישית במספר, היתה:Rush Time בבית המרזח. היא היתה סגורה לתגובות, כמו כל רשימותיי בחודשיים הראשונים לכתיבתי פה. כך שמנעתי מעצמי איחולי הצלחה נלבבים וגם כמה מגיבים מעצבנים, שאותם הכרתי ,לא לדאוג, בהמשך הדרך. Rush Time, הצליחה,שלא במכוון, להעמיד הד לכוונותיי הכנות:
*
מדובר כאן אפוא בשורת ניגונים מדבקים, הומי אנושיות, המחברים שמיים וארץ בשמחתם, הפותחים לב ונפש, המביאים אדם לידי אבדן ומציאה של עצמו, לידי בלבול ופכחון גדול, נגונים שמתוך שאין בהם יראת אלהים יש בהם אלהים באמת ובתמים, המביאים לידי כן גדול. לידי חיוב המציאות וחיוב החיים דווקא מתוך קשייהם ומוראותיהם.
עכשיו נותר רק ליסד מחדש בתי מרזח חמים והומי אנושיות ושמחה על מקומם של מפלסים מנוכרים והיי-טקים שיזמים מיזנטרופים תל-אביבייםהחליטו לכנות אותם פאבים, לדראון הפאב האנגלי, הסקוטי או האירי. בתי מרזח חלופיים שבהם יתנגנו בלופ שיריהם של אוי דיויז'ן לצד שירים כגון סולו עראק של רוני סומק ויאיר דלאל (נמלים שחורות…) או כמו מבחר מניגוניה של אהובה עוזרי (אמי אמי, האיש ההוא, צלצולי פעמונים וכיו"ב) או מגוון משירי הלאדינו, הערבית, העראקית והאמהרית. הכל יוכל לקרות אז מתוך הקרבה הזאת שתיווצר ותחמם את כולנו. אולי אז, מתוך הלב ההומה יפתח סוף- סוף עולם אמיץ חדש.
*
כאמור, לא בטוח שלכך התכוונתי,אבל זה מה שכנראה נסיתי לעשות,זעיר פה זעיר שם,בשנה החולפת. אני שמח שהצלחתי להקים בית מרזח אינטרנטי קטון וחם-לב, המתבסס על קהל קבוע וידידותי ועל אורחות ואורחים חולפים ובאים, המוזמנים לג'אם סשן על במת התגובות, איש ואישה ככלי החביב עליהם. בית מרזח– בו לעתים אני המוזג, לעתים הפסנתרן האפוף עשן, המנגן מבין הצללים, מנגינות משתנות, ניגונים בלוזיים- ניחרים, שכפי הנראה, לא מתאימים לכל אחד/ אחת.
2
הכרתי דרך 'רשימות' כמה בני אדם נהדרים, שלא הכרתי עד אז. כמה מהם אף פתחו בפניי אופקים חדשים, וחלקם רק הזכירו לי דברים מהותיים, שברבות השנים ורוב עסקים ומדווים מעט שכחתי. יותר מכך, התרגשתי מאוד לפגוש כמה מן הקוראים והשכנים ברשימות במו עיניים ודברים, ולא דרך המסך המפוקסל. כנראה שאזכור תמיד את דבריה של מרית בן ישראל לפיה: 'את חיוך הצ'שייר שלי אי אפשר לדמיין דרך הצג',או את צבי נח, שטען כי זיהה אותי מייד על פי האהבה הרבה שהרגיש כי הנמצאים רוחשים לי,באיזה אירוע אוניברסיטאי ששנינו היינו מבין קרואיו.
ואם בכתיבה עסקינן, האתר הזה,הוא הנסיון הראשון שלי לפרסם דבר-מה לאחר כמעט ארבע-עשרה שנה של הימנעות מרצון. בסביבות גיל עשרים שלי פרסמתי כמה שירים ב'תרבות וספרות' של הארץ וגם קבלתי, מדי פעם, ספר לביקורת מאת העורך בני ציפר; אף נמניתי על חבורת אֶב שבראשה עמד דורי מנור ושם הכרתי גם את בני מר ואת שמעון אדף. די מהר פרשתי משם; במיוחד פרשתי מפרסום. כל מני טלפונים שקיבלתי בעקבות השירים שלי דאז, על אף שהיו משבחים, משום מה הכאיבו לי מאוד. אני יודע שלחלקכם/ן הטענה החוזרת שלי בדבר 'הסתתרות מאור'–היא משונה,ובכל זאת חוויות שנות חיי הראשונות היו כאלה,שכנראה הכתירו אותי לשארית חיי בנסיון לנוּס מכל בית. כפי שאומרת ידידת נפש יקרה זה שנים ארוכות: 'יש לך עור מאוד דק' ומישהי אחרת: 'אתה כמו שבלול שלמד להסתדר ללא קונכייתו'. אני חושב שאפשר שהיו כאן קוראים/ות, שדימו בליבם, כי אפשר שחלק מתגובותיי נובעות מסוג של יוהרה,או דימו לראות בי אקדמאי מתנשא . כל מי שמכיר אותי היטב יודע כי מדובר דווקא בעודף רגישות. איני עובד עם כל אדם, וגם איני נוהג לדבר עם כל אדם, בוודאי לא משעה שעמדתי על כך כי תכונותיו אינן הולמות מידות שאני מעריך. כך זה היה עד כה (ואין ספק, שאין זו התנהלות תועלתית מדיי), ומאחר שהגעתי לגילי המופלג,כך הדברים כנראה גם יימשכו.
3
יום אחד הורה דוגן:
לדברי מורה מימים עברוּ:–'כאשר אתם מפתחים קשר קרוב עם אדם טוב,זה כמו ללכת בערפל או בטל.–אף שאינכם מרטיבים את גלימתכם באופן ממשי,היא בהדרגה סופגת את המים ונעשית לחה'. הוא מתכוון לומר, שאם אתם קרובים לאדם טוב, אתם נעשים באופן לא-מודע טובים בעצמכם. לפני שנים רבות היה מקרה כזה של ילד ששירת את המורה ג'וּ-גִי. לא היתה כל דרך להבין מתי הוא מלמד ומתי הוא מתאמן, והוא עצמו לא היה ער לכך, אך בזכות התרועעותו הממושכת כל-כך עם המורה הוא זכה בהתעוררות.
אם את מתרגלים זאזן בעניין שבשגרה במשך שנים רבות, לפתע תראו את הנקודה החיונית של ההתעוררות, ותדעו כי הזאזן הוא שער הכניסה האמיתי.
[דוגן (1253-1200), מבוא לסוטו זן, הוצאת מאגנס: ירושלים 2009, עמ' 75]
מעורר לקרוא את דוגן. הוא מגלה לי כי בשנה האחרונה הרביתי ללכת בערפל או בטל, כלומר הרביתי קשב וקשר עם שורת אנשים טובי-לב שהעשירו את עולמי. הכתיבה פה, כמו גם השיח עימם, גרם לי להיות קרוב אצל עצמי, עד שלא היתה לי כל דרך להבין האם רשימותיי נכתבות לקהל קרוב של א/נשים יקרים או שמא מדובר בכתיבה פנימית, אימון, סוג של מדיטצית זאזן (=מדיטציה בישיבה) מול הצג, כאשר האצבעות נעות על המקלדת ונותנות ללב להשמיע מקצת דבריו. מרבית הרשימות בשנה החולפת אמנם נכתבו בתוך זמן קצוב בכתיבה אחת ובריכוז, כעין מדיטציה, או אימון באימפרוביזציה/אילתור.אז תודה מעומק הלב לכל הקוראות והקוראים כאן. תודה מיוחדת לכמה מגיבים/ות או כותבים/ות שהפנו אותי ליצירות שלא הייתי ער לקיומן ושהרחיבו את דעתי. איני יודע מה בדיוק בתולדותיי גרם לי לנסות להפוך כל אוֹי לאוֹר.משיכה ביו"ד בשני קצותיה עד שתתארך?–איני יודע.החיים רוב הזמן נדמים לי כפלא. המלים כדרכן רק מוסיפות לכל זה נופך של מסתורין ואינן מנהירות דבר.
זהו, נחתי די, אני מוכן לעוד סיבוב בטל ובערפל, בפנים ענן של אי ידיעה, רטוב לפנות בוקר עם לב שלוח, ואם אפשר אז גם אתכן/ם. את הסוודר אשכח גם השנה, כנראה אשאיר גם את המגבת מאחור. אולי השנה אצמח כנפיים (אני חייב להיפדות מן התלות בסכנוּת להשכרת עגוּרִים,פשוט מוכרח—עוד השנה. מטורפים התעריפים שלהם!) או שאולי אצליח להתקרב יותר למקור האוֹר של תיאטרון הצלליות הזה,המצליח עוד להקרין אייכשהו את צל חיוכו של חתול הצ'שייר הספינוזי,העולה ופורח כרגיל, בקרבתן המחייה של מלים וצלילים. ואם אפשר, מקווה שאהיה השנה יותר פּשוּט, ושכל שנה, אלך ואעשה פשוט יותר ויותר.
שנה טובה מקודמתהּ
© 2009 שוֹעִי רז
על הבלוג וחיי הבלוגר
יפה כתבת
תודה וכל טוב.
הייתי באה ללמוד אצלך
אני קוראת את הדברים ומנסה לעבד את התחושות והמחשבות שעולות….
אני חדשה פה ואורחת פה,מחכה שרשימת התגובות תתמלא-כך שלא אהיה מהראשונים-ניראה לי שהקרובים לך-הם הראויים לבוא ראשונים בשער.
אבל לא התאפקתי,ומהפעם הראשונה שפגשתי את מילותיך[זה היה בתגובה שכתבתה באתר של מרית]חשתי שהדברים העולים, יש בהם משאר הרוח ויותר.ובאמת,ברשימה על ספטמבר-סוף סוף אזרתי אומץ והודתי לך.
אני אשמח לשוב ולבקר-יש פעמים שהדברים העולים מהכתוב מרחיבים את שדות הנפש ומחזקים,כמה שמחזקים.
נישמע שהאתר היה לך לברכה השנה,והלוואי שהדבר ימשיך יצמח יתפתח יגדל ויעמיק שורש .
למשל במיוחד כאן
http://cmsprod.bgu.ac.il/Centers/elyachar/courses/
משום שיש במרכז הזה כמה מרצות ומרצים נהדרים.
אני תמיד שמח שאת באה לבקר
(-:
כן, היתה שנה די טובה. כמובן, שהיו עליות ומורדות, אבל הרבה הודות לשיח התגובות החם והפורה שהתפתח פה היה כדאי להמשיך
כמו שכותב הכדור הגדול המדברר, אלושם (סוף הטרילוגיה של סמואל בקט):'צריך להמשיך, אני לא יכול להמשיך, אני אמשיך'.
אתה כזה חמוד, וכזה נהדר, ובכוונה אני במילים שלי ולא בשפה הגבוהה המדבקת שלך.
אני מאוד אוהבת לקרוא, תמשיך תמשיך.
ובקשר לאנשים מהעולם האמיתי שלא קוראים בווירטואליה, לא מזמן אמר לי חבר יקר שמצאתי כאן באתר שחלק מהחיבור שלנו בהתחלה היה על הדבר הפשוט, שלשנינו יש את החיים האלה, הנסתרים מעיני אהובינו, ואנחנו חולקים אותם ומתעניינים זה בזה בהקשר הזה.
ואתה יודע מה, אם החברים בעולם האמיתי היו מתעניינים, לא היה לי אותו, וחיי היו הרבה פחות טובים, כך שיצאתי נשכרת בכל זאת. אולי גם אתה?
נשיקות, תמשיך להקסים, שכן יקר שכמוך.
שכחתי לציין, אני גם מן המתרגשים
אז תני רגע פאוזה, לסדר את האויר
נשיפה זה לפני השאיפה או להיפך?
אני חושב שמה שמייחד את אתרינו, לא רק אותם כמובן, היא עבודת-הלב וגם המון התלהבוּת
מדברים אהוּבים
וזה נכון, כל כך נכון לנהוג כך בעולם, שלא ברור לי, מדוע אנשים נוהגים לוותר על כך
הנפש נועדה הרי לחוות, יותר מאשר להביע דיעה לכתחילה.
הבעת הדיעה כאשר היא נובעת מן החויה הפנימית ומן ההתנסות נכתבת באופן ייחודי ומקורי, לעולם
במיוחד נחה עיני על שלל הפזמונים המיועדים לבית המרזח האידיאלי. "מגוון משירי הלאדינו, הערבית, העראקית והאמהרית" נשא חן בעיניי במיוחד.
תודה ובהצלחה בהמשך.
ביד שמאל (אני ימנית) שועי כמו שאתה מתאר פה, בקווים של החילזון דוקא דרך התגובות שלך שאני קוראת בחדרים של אחרים.
אבל מהיום, בטח בגלל היום הולדת שנה והכל
אני אכנס גם לפה עם הקפה שלי ביד
(חזק, מעט חלב, בלי סוכר בבקשה)
זהו
ושנה טובה
וישר כוח!!!
רשימתך הנהדרת שוטחת בפנינו, בטוב הטעם ובצניעות שהכירונו לאורכה של השנה החולפת, את תמצית טעמיך. אף אני באתי לכאן, כאורח, לפני כשנה, ונשביתי בקסמו של בית המרזח; תחילה, בנגוהות האור שבהקו מתוכו, ומקולות הרחש והמוסיקה, אך בעיקר מרוח האנוש.
הנה לך מקום, שמעתי פה ושם אומרים מי שביקרו בו, הנה לך מקום שבו תוכל לחוש את מגע הערפל ואת נפלאות אינטגרציית הזמן. הנה לך מקום שבו ייכוף ה'אני' עצמו בפני ה'הוא', ההסתכלות לא תהא סומא, המחשבה תכיל תוכן והמבט יבעבע חיבת החי באשר הוא.
תודה, שועי, על הרשימות הנהדרות, ועל החברותא, על האירוח ועל האורחים – אכן, לאורחים כאן מוקנות מניות-שיוויון – על הרוח הטובה והמחכימה, ועל הצלילים. והמה, האורחים, גם הם אינם מן הטומנים ידיהם, אך זאת לרשימות אחרות.
תודתי האישית הפעם, על מילות הקילוסין.
הרבה הצלחה במישור המקצועי, שהרי הינך ראוי לה, אתה, אנו ובמיוחד תלמידיך.
ואנו, כאן, נפסע בכל בוקר מחדש במנהרת לתֵי.
שנה טובה כפולה ומכופלת, לך וליקיריך, לכל קוראי בלוג זה ולכל אדם באשר הוא.
מה אעשה, על אף שהושפעתי לא מעט מאירופה ומן האמריקות, אני רואה בעצמי, בראשו בראשונה, אסיאתי. ישראלי-אסיאתי ו/או יהודי-אסיאתי
מקוווה להצליח להביא הנה בשנה הקרובה כמה וכמה תרגומים מן השירה האפריקאית במאה העשרים
יש כמה משוררים אפריקאים, במיוחד ניגריים, נפלאים שעוד לא תורגמו משום מה לעברית.
את מוזמנת לבוא לבקר כמובן
אגב, אני כותב בשמאל
אך אין לי יד דומיננטית…
או לפחות לא היתה לי עד שלמדתי לחלק מטלות שונות בין הידיים
על שתיית קפה כתבתי כאן. שווה להתעכב על הסרט של ג'ים ג'רמוש:
http://www.notes.co.il/shoey/59471.asp
על שגם בהודו וגם בחיפה, אתה טורח להתעכב מדי פעם כל הגיגי-הגיונותיי. אגב, ראיתי כי בעקבות ההוצאה של האוטוביוגרפיה של שלמה מיימון במסגרת סדרת עם הספר, הוציאו כעת מחדש גם אחוזת-בית את החיבור בהוצאה מהודרת. אני זוכר שעמדת על חשיבותו של החיבור לפני מספר חודשים באתר שלך. יכול להיות שצריך לכתוב על היצירה היפהפיה הזו יותר ממשהו.
חיוך שלוח.
אני מקווה שהרשימה שהתפרסמה על טוני מוריסון עוד תביאך אל שורת כותבי הרשימות. אנו ודאי נצא נשכרים מכך.
תודה על הידידוּת-חברוּת לאורך השנה החולפת. מניתי אותך למעלה כאחד האנשים ששמורה להם השפעה לא מעוטה על רוחו של האתר, ואני שמח בכך מאוד.
ובאשר למגמותיי, הרשה לי לצטט את אחד המשוררי האהובים עליי, שכבר הוזכר בשיחותינו כאן, באי ג'ו-אִי, בתרגום דן דאור:
וכל היצורים מטריחים זה את זה…"
מטריחים וטורחים, מה הם רוצים באמת?
;לא כלום, אלא רק תהילה ותועלת
ואילו אני קם תמיד מאוחר
הולך בטל בצ'אנג-אן הבירה;
האביב עמוק, את חובתי למשרה כבר מילאתי
מדי יום ברוחי, אני חוזר אל ההרים"
(מוקדם בבוקר, מלווה את בעלי התואר השני בדרכם לבחינות)
אני רק מקווה כי משהו מן הנכתב כאן מצליח להסב את דעתם של מקצת הקוראים אל ההרים, וכי אולי פְּעמִים גם הם חוזרים אליהם ברוחם.
הצטרפתי לרשימות לפני שנה בערך כמוך (אם כי כתבתי חצי ממספר הפוסטים שאתה כתבת וגם ביקרו אצלי חצי ממספר המבקרים אצלך בהתאמה סטטיסטית דומה..),
בכל מקרה, אני לגמרי מסכימה עם התחושה שלך לגבי המשפחה הקטנה שהלכה והתגבשה כאן. השיטוט בדרך כלל בין הפוסטים של החברים שכותבים כאן, הפך לי למנהג קבוע בדרך כלל בשעות הבוקר המוקדמות. כיף גדול.
אני חייבת להודות שכשאני נתקלת בשם שועי רז ברשימת הכותבים המתחלפת, אני בדר"כ לוקחת נשימה עמוקה או מכינה לי כוס קפה,ונעצרת. הכתיבה שלך מצריכה תשומת לב אחרת כי היא עשירה במחשבות, דימויים, ידע שממשיכים ללוות את הקורא גם הרבה אחרי. תודה על מה שאתה מביא אתך ושנזכה להרבה מפגשים וירטואלים וחוץ-וירטואלים בשנה הקרובה.
וגם בהצלחה בעבודה החדשה
את הדו"ח התפעולי הזה (מספר צפיות/פוסטים) החלטתי לתת בכדי להשביע רצונם של סקרנים.
משפחה, אכן, סוג של ואפילו של אנשים המצליחים להיות חמים ונכונים אלו אל אלו, את יודעת, באקדמיה ובעולם הספרוּת לעתים חמים ונעים כמו סופה באנטרטיקה בבקתתו של ריצ'רד בירד/אנקריאון על קוטב העיצבון.
כן, הכתיבה שלי היא סוגיה בפני עצמה. לאחד מחבריי הטובים היא עושה 'כאב ראש' אני די רגיל בכך. מה ששיעשע אותי הוא כי הרשימה המוגבת ביותר שלי השנה 'תמיד אהיה לצד אלה שאין להם כלוּם' הפכה לדיוּן רבתי בחוסר הנגישוּת שלי, ובעברית הזו שאני מתעקש לגהץ, ליבש, לשתול או להפריח.
הספר שלך, אדמה שחורה, הוא אחד הספרים היפים יותר שקראתי בשנת תשס"ט.מחכה לבאות.
כמובן להתכתב ולהתראות
(-:
חזרתי מסופשבוע בצפון היישר לכאן. כבר כתבתי במקום אחר שמכל הדברים הטובים שקרו לי ברשימות (וקרו כמה וכמה) המשמח והעמוק ביותר היה המפגש איתך. בית המרזח הזה שבין הפרא לחושב הוא אחד המקומות הבודדים שבהם אני מרגישה בבית.
ורוני (גלבפיש) – אם את פותחת סדנא לשחרור התלהבות – אני נרשמת.
וואו.
כרגיל, אני לא יודעת מאיפה להתחיל, איזה קצה חוט לתפוס ולמשוך הצידה ולהפוך לעפיפון (או שהחוט בעצמו הופך אותי לעפיפון, גם זה קורה לא מעט, ובמיוחד כאן).
בלוגולדת שמח ומאושר לך!
לקח לי קצת זמן לעלות על רכבת הבלוג שלך, אני מודה ומתוודה שבהתחלה לא ידעתי איך לעכל אותו, אבל לא רחק היום ומצאתי לעצמי מקום בקרון המקומות השמורים כאן, וגם לקחתי לי משולש והצטרפתי לנגינה, בכבוד גדול, בהתרגשות וגם בשמחה ובצחוק מתגלגל.
צודקת תגובתה של חוה, אבל אני כבר באתי ללמוד אצלך, וממשיכה לבוא בהתמדה (-:
כל כך מתאים המתאם הזה בין חגיגת השנה לבלוגך לבין ראש השנה המתקרב, ואני יכולה רק להצטרף לאיחוליך לעצמך ולבלוג וגם, אם יורשה לי, להוסיף גם איחול משלי לשינה טובה ומנוחה שיאפשרו לך להיות יותר כשיר למלאכת החיים כולה, וגם למלאכת הכתיבה כאן, שלא על חשבון השאר.
לא אאחל לך שתגדל עור או קונכיה, כי אז לא תהיה אתה, אבל כן אאחל לך שלא יכאב ושהעולם, או לפחות חלקיו שבאים איתך במגע, ישתמשו קצת יותר בכפפות המשי הססגוניות שלהם, כראוי.
ועזוב את הסוכנות להשכרת עגורים, יש לך כנפיים מצויינות ואתה גם יודע להישמר ולא להתקרב מדי לשמש- אפשר פשוט לפרוש אותן ולעוף!
ככה לגרום לי באמצע היום לדמעות אור
אמנם יוצאים לי מהם שירים על פי רוב, כלומר אותיות המתחברות למלים שלא בנקל יכול האדם לשמען, ובכל זאת
לא צריך לעשות איתם עבודה, לא צריך לקמט את קוצו של היו"ד ולמתוח לרי"ש, כמו שהיה עושה בלונאי מיומן.זה בא כבר מוכן.
אז במקום אותיות, צבעים (שנראים הרי באור):
יש אגדה סינית המספרת על כך שאובך סגול אפף את לאו צ'ה כאשר נתקל בשומר המעבר ששכנע אותו לכתוב את את דאו דה-צ'ינג
אפ אי פעם עוד אוציא תחת ידיי דבר-מה כתוב, מודפס וכרוך- יהיה לך חלק גדול מאוד בזה, שתדעי.
ועוד פעם – רק שנה?
ואני חוזרת – רק שנה?
ולי נראה כאילו מאז ומעולם אתה כאן
כלומר מאז שאני הגעתי ואני בצמבר אהיה שנתיים.
אז אתה בטוח שזו רק שנה?
התפניתי סוף סוף כדי לבוא ולקרוא את הרשימה שלך ולהגיב ולברך ואז – הפלא ופלא – אני רואה כותרת חדשה והנה יש גם פוסט חדש. במזל טוב.
אז מה רציתי להגיד? כמובן לברך שוב ושוב ולהגיד שמבין הכותבים כאן ובכלל, אין ספק שלך יש קו מקורי ואחר ולא דומה לאף אחד שזה נפלא וחשוב ומרענן ושלא יגמר לעולם.
אז נרים כוס קפיטן של ברכה קפיטן לחיי הרשימות שבדרך (שכבר עכשיו יש אחת חדשה ורעננה)
מזלטוב ושנטובה.
כיף לי שאת קוראת כאן, בשל הבן אדם שאת
למרות שעוד לא הצלחנו להיפגש
כבר נעשית חברה יקרה…
איך זה? מכוחן של מלים, מכוחן של רגשות או מחשבות שחומקות בין המלים? לא יודע.
בזמן האחרון אני מתחיל לחשוב שמלים רק מגבירות מסתורין, הן באות לכאורה לפענח, אבל הן תמיד רק מוסיפות עוד ועוד נדבכים, ואילו השתיקה– יש בה יופי, אבל אין בה ממשוּת
או סוג של ממשות אידיאית שאין בה דבר.
מקווה שנתראה בקרוב
כנראה בתל-אביב
יהיה שמח
(אני צריך לצמח את הכנפיים לאט
כי אם אעזוב את הסכנוּת להשכרת עגוּרים בבת אחת
הם עלולים לפשוט את הרגל, כמו הרבה חברות תעופה פרטיות בשנה האחרונה, אבל זה, שיישאר בינינו)
שנה-שנה, 365 ימי חמה, בחלקם הוסתרה החמה על ידי מטסים של צה"ל,וגלגול זחלמי"ם לערים דרומיות. באותם ימים, בטח כמוני, סגרת את החלונות ואת התריסים
אז כך תודעת הזמן, וגם ההכרה, מעט התעמעמה…
ומאחר שבברכות עסקינן, קפיטן, הפלגה וכיו"ב הנה אלתרמן מפונדק הרוחות, מערכה שלישית:
ולכן אם יוצאים
למרחק למרחק
יש לומר את שבחי
העולם הפונדק
המכיל בערבוב ממוזג
עצבון ושמחה מלוא השק
כי שני אלה בתור תאומים
קימים בעולם לפעמים
לפעמים
לפעמים
נמצאים אנו בו קצת ימים
נחפזים וטורחים והומים
ויוצאים… וחוזרים לפעמים.
שנה טובה, מקרב לב ממש.
אז קבל מתנה קטנה ממני ובעיקר מחנה מרון:
לוטה לניה ומריאן פיית'פול, פונדקאיות העונות שתיהן לשם ג'ני, מתכננות את הגעת ספינת הפירטים מעבר לאופק:
וגם:
חיוך שלוח.
ברכות על שנה מוצלחת שחלפה. מאחל לך עוד שנים רבות של כתיבה נפלאה ושעוד מאות אלפים ייהנו מהגיגיך, כאן ובמדיות אחרות.
אוהב,
גל
חשבתי חברי הטוב, חשבתי אח יקר, אבל אלו קטנים על דרך משותפת של עוד מעט 20 שנה
שהתחילה בזמר טום ווייטסי ב-2:00 לפנות בוקר ברחובות רמת-גן-גבעתיים (לא שוכח את גבעתיים), ומגיעה היום לכך שהילדות שלך והילדים שלי מתאימים זה לזה ואוהבים זה את זה, למרות פער הגילים. איך? זה כנראה קל מאוד להרגיש משפחה, אם יש את הנתונים הנכונים.
כמו שכתבתי פעם באיזה זמר עתיק: 'לאהוב זה בעצם כה קל'.
אתמול בלילה שמעתי ברכה מופלאה
"שתתברך ממקור הברכות"
ברכה שמניחה את המברך בצד ונותנת לברכה לשרות מאליה
תודה על חוכמתך
ברכה ממקור הברכות, היא הבריכה העליונה אליבא דמקובלי המאה השלוש-עשרה,היא שפיעה מעם ספירת כתר בייחוד כל עשר דרגין והתפשטות הברכה עד עולמנו אנו.
.זו ברכה יפה מאוד, לו תחול על ראש כולנו תמיד
שנה נפלאה לך ולעם ישראל
ותודה גדולה על רוחך העשירה והכובשת
שנה נפלאה לכל האנושות
פרוקלוס, פילסוף יווני מן המאה החמישית, כתב כי הפילוסוף צריך להיות כהן גדול של האנושות כולה. ניתן להרחיב את אמירתו גם לאמנים, כל מי שעוסק בגילויי רוחו של האדם.
תודה על קריאתך. את מוזמנת, לקחת כלי, כמו שכתבתי למעלה, ולהצטרף לג'אם סשן.
שנה טובה.