ארבעה נכנסו בפרדס ואלו הן: בן עזאי ובן זומא, אחר ורבי עקיבא; אמר להם רבי עקיבא: "כשאתם מגיעין למקום אבני שיש טהור אל תאמרו מים מים; משום דובר שקרים לא יכון לנגד עיניי".
שאלוהו: "ילמדנו רבינו, אם אנו מגיעין, מה לנו להגיד?"
אמר רבי עקיבא: "אם באתן עד מקום אבני שיש ונתקלתן בסילון ההודף אתכם אל המדרכות ומשבר עצמותיכם, אִמרו: מכתזי"ת ".
רש"י על אתר: "מכתז"ית – מכונת התזה; אמצעי דיכוי הפגנות של השלטון".
*
שתי השורות הראשונות שאולות מתלמוד בבלי חגיגה דף י"ד ע"ב; שאר התוספות מדמיוני הקולח.
*
*
בתמונה למעלה: המשוררת והאוצרת בת שבע דורי מההפגנה בבלפור לא שוכחת חברים שלא יכולים היו להגיע – תודה מלב להּ, 1.8.2020.התצלום מובא ברשותה ובאישורה.
לא רחוק משם מהמקום שבו מייצרים מכת"זיות כתב המשורר הנודע אברהם שלונסקי את שירו 'השמעת איך בנגב ארץ ללא מים מים…'
דודו יקר, כתב רבנו תם (שהיה קצת תם): מאי מכתז"ית, אין זאת אלא חיה גדולה העומדת בעין השמים וכשהמלאכים אומרין שירה היא מקלחת קילוחים קילוחים. לשעבר חשבו כי נבראה על מנת להיפרע מאויבי ישראל. ברם, אזי גילו שהיא פורעת באוהבי ישראל ממש באותה מידה.
ונחלקו החוקרים אם רבנו ת"ם זה הוא ר' יעקב בן תם, בעל התוספות מן המאה השתים עשרה, או רבנו ת'לוניוס מונק (ת"ם), מהמוסיקאים הגדולים ביותר שהעמידה המאה העשרים.
מבריק…
תוד מלב, הלנה. עמוד קודם בתלמוד בבלי מסכת חגיגה דף י"ד ע"א מתלונן ר' יוסי הגלילי על ר' עקיבא: "עד מתי אתה עושה שכינה חוֹל?"; אם כך, רק נמצאתי הולך בעקבות ר' עקיבא. אני גם חייב לומר כי ההשמצות הבוטות היוצאות ממפלגת השלטון וימינהּ על המפגינים נגד השחיתות השלטונית ונגד מחדלי הממשלה ומפגעיה, הביאו אותי לשלב את (יורדי מרכבה) בעלי הסוד עם המפגינים כנגד שלטון אלים ומושחת.
שועי יקר
מעשה הטלאים – לתפארת הבריאה.
מעבר לתודה אני אוהבת את האהבה לפלא-הבריאה שאתה מעורר גם בי כשאתה בורא ומשוטט/בורא לך בין יקומי הג'ז, לאוגוסטינוס וממנו לאנרי מישו פליאת-בריאה שמתבטאת ביכולת לשוב ולברוא מחדש בכל בריאה לא את הבריאה בלבד אלא את פלא הבריאה עצמו. התשוקה האנג'לית של אלוהים המשתוקק לאדם שמשתוקק אליו.
הכתיבה שלך היום היתה בעצמה "מעשה-תודה" לאלוהים שברא בתשוקתו את האדם
כמשתוקק לברוא =כמשתוקק לבוראו
עודף ההשתוקקות של הבורא לבריאתו/יצירתו מוגן מפני סיפוקו המלא; אנג'לו הציב מרחקטן (פרוקסימיטי) שאינו בר-צימצום שתמיד ישמור על שלהבת תשוקת הבריאה מפני ייעודה הנכסף גם אם המרחקירבה הזה מלווה ייסורים (ג'איננג'- אמרנו?)
היכולת להשתוקק לבורא ולבריאתו למרות מורעות המלחמה שצלקו את רוחו של המשורר משמע לאהוב בסוג של "תמימות-שנייה". אהבה בלתי מותנית אל מי/מה שהוא בלתי מותנה.
—-
מה הבעייה בעיניים שועי – האם אתה בריא? אתה מוזמן להתקשר אלי – הייתי רוצה שתבקר
דבורה יקר לגבי עיניי, זאת מחלה אוטואימונית הנקראת Birdshot המטופלת בבית חולים – עברתי שנה קשה (עשרות בדיקות תרופות לא קונוונציונליות), אבל המצב טוב משהיה (היה חשש לעתיד הראיה והוא כנראה חלף). בקיצור, אני עדיין מתאושש (לגבי ביקור עוד נדבר). תודה על הקריאה.